lördag 20 augusti 2011

HÖSTFEELING!



Grrrr..... godaste äppelpajreceptet!



EN DAG VID SPISEN!



Mår ni bra?



Själv så är jag pigg och utvilad, känns super bra.
Igår kväll var jag såå himla trött, somnade typ före tio....
men det har resulterat i dagens piggelin ;)



Här har det bakats äppelpaj!


Imorse när jag kikade ut och såg alla fina röda äpplen i trädet så fick jag idén, hemma mys med bak en regnig lördag som denna har hittils varit en mysig sysselsättning :)


Tjuvsmakat den har jag också gjort och kära bloggisar jag måste bara dela med mig av detta smarriga recept på äppelpaj ;)


För om den var god!

Prova denna goda smakkombination!



INGREDIENSER


4 små äpplen

1 tsk malen kanel

½ dl strösocker

1 msk potatismjöl



SMULDEG


75 g smör eller margarin

1 3/4 vetemjöl

½ dl strösocker

1 ½ tsk vaniljsocker

1 1/4 dl kokosflingor



Blanda vetemjöl, strösocker, vaniljsocker och kokosflingor.

Tillsätt sedan smöret och finfördela det med fingertopparna till en grynig massa eller kör med elvisp till en smulig deg.


Skala äpplen och skär dem i småbitar och lägg dem i en ugnsäker form.


Strö över potatismjöl, kanel och socker.


Fördela smuldegen över äpplena.


Grädda mitt i ugnen i ca. 25 min på 200 grader.


Hoppas det smakar ;)



(Förresten, jag gjorde dubbel sats med smuldeg.)



Ha en skön Lördag!


Inga kommentarer: