tisdag 12 juli 2011

GÅRDAGEN I NYNÄS

Jag inne på Nynäshamns rökeri under gårdagens besök i hamnen.



SOMMAR, SOL & SEMESTER


Nu är vi åter tillbaka på landet ;)

Och det är såå himla skönt.





Gårdagen bjöd på en liten tripp till Nynäshamn tillsammans med mina föräldrar m.fl.


Lunchen tog vi på rökeriet nere vid hamnen.

Underbart...det blir dagens tips från mig...är ni i Nynäshamn, besök deras underbara rökeri!
Jag valde varmrökt lax med färsk potatis och romsås :) mums.

Och till det en "Saint Tropez" ett glas rosevin blandat med en liten skvätt fanta.



Sen gick vi och strosade runt och en del små butiker besöktes.


På eftermiddagen var det sedan dax att åka till landet.

Och med oss dit så köpte vi en hel del godsaker från rökeriet...

rökta räkor, färska räkor, kallrökt lax med limesås, nybakat bröd m.m


Det dukades fram senare på kvällen med ett gott vin,

en blandning mellan rose & vitt passade super bra, tack för det tipset!



Här ute i sommarhuset är det fullt hus, vi har nämligen fin besök från England.
C´s faster och farbror har kommit på sommar besök.

Nu ska jag vara social igen med familjen.

Stor kram!


Inga kommentarer: