söndag 10 juli 2011

DEJLIGT!






HÄRLIGA SEMESTERTID!



Hemma hos oss ikväll lyser mysbelysningen upp i mörkret.


Just nu har jag fått nån dille på fina lampskärmar ;)


Visar idag bilder från vårat sovrum.

Min underbara lampfot + lampskärm (som finns att köpa på More of White) som just nu står på mitt sängbord och lyser upp sådär lagom härligt :) är min absoluta favorit just nu!






På den nedersta bilden ser ni en skymt av min underbara klänning
som jag hade på min 30-års fest, som fortfarande hänger kvar på sovrumsdörren.

Typiskt....men det finns inte en ända helkropps bild på mig i klänningen från festen!
Jag hade gärna visat er, för den är såå himla fin :)



Förresten, jag har fått en del frågor om vårat vitmålade golv här på bloggen och i mail...så jag tänkte passa på att berätta att det inte alls var speciellt besvärligt att måla.

Tidigare så var det en lackad ekparkett som vi kände för att göra ljusare....
vi började med att slipa golvet lite lätt...(endast rugga upp ytan).
Därefter så torkade vi av hela golvet med en målartvätt och sedan var det klart för att börja måla. Vårat golv är målat 2ggr, med en vit golvfärg.

Men för er som är sugna på att måla golvet vitt så rekommenderar jag er att rådfråga om tips och produkter i färgbutiken....innan ni sätter igång ;)

Det gjorde jag och jag är iallafall jätte nöjd med resultatet!
Och det gick mycket smidigare än vad jag hade förväntat mig.

Nu ska jag krypa ner och kika igenom en bunt med nya tidningar...

Sov gott!

Inga kommentarer: