söndag 3 april 2011

SOVRUMSPIFF & NYA VAROR!




Vad gör ni bloggisar?


Själv så har jag en städdag & piffardag ;)

Jag har precis blivit klar med vårat sovrum.

Kikade in på Hemtex lite fort igår....och med mig hem kom fina påslakan,

örngott och underlakan :)

Dessutom så var nästan allt som fick följa med hem till 50% rabatt.

Dagen tips: Kika in på Hemtex.



SENASTE LEVERANSEN!


I veckan kom två leveranser :)


Kolla in det fina brickbordet..... I Like!

Brickbordet finns att köpa på MORE OF WHITE


På ett av brickborden som just nu står så fint hemma i mitt sovrum

har jag valt att pryda med de senaste inredningstidningarna, en vas med en fin

rosa bukett ranunkel, små glasvaser och en rosa liten ask som fick följa med mig hem från

London i förra veckan...tidigare var den fylld med färgglada macaroons ;)







Åh, jag är så nöjd med vårat vitmålade sovrumsgolv :)

Kunde inte ha blivit bättre!


Rummet känns mycket ljusare och större.


Taklampan i sovrummet älskar jag och kan verkligen rekommendera.

Den finns att köpa hos mig på More of White, denna variant är XL och kostar 999:-

En mycket fin och prisvärd lampa som jag själv tycker påminner om

duktiga Tine K storsäljare.


Även min variant har sålt bra, men nya leveranser väntas komma i Maj.

Jag har valt min i en ljus grå nyans, lampan finns även i vitt & mörkt grå.





Härliga älskade snittblommor


Y




På sideboarden som just nu är placerad i vårat sovrum har jag valt att

placera en vanlig enkel Ikea lampfot som jag piffat till med

en lämpskärm från mitt egna sortiment.

Även denna är i färgen ljus grå men på denna valde jag modellen med en

liten volangkant nertill :)


Tänk att det kan kännas så nytt och fräscht hemma bara av att flytta

omkring på lite detaljer hemma.


Åh, det är såå härligt, jag verkligen älskar allt piffande!


Önskar er en skön avslutning på helgen själv ska jag strax åka iväg på lite jobb ;)

Idag är det dax för inredningspsrty.


Kram Fia


4 kommentarer:

Jenny sa...

hej Fia och hela familjen! Hoppas du haft de bra i london. Har i thailand borjade de inte sa bra for oss men nu har vi kommit till battre platser. Synd bara att hela restrippen va tvungen att andras pga allt regn. Men vi har de jatte bra. har i dag varit pa Tiger zoo och fatt halla i tiger unge och suttit brevid en varls stor tiger. Darrrit! Va massor av show ocksa. Krocodil show elefant show och sa klart tiger show. Va riktigt roligt faktiskt. Befinner oss just nu i Pattaya. Forsta sol dagen pa varan semester var i gar och jag glomde smorja ovre delen av ryggen och brostet. INTE KUL I DAG! Pressade inte ans for de var molnigt. RED LIKE A PIG Awwww! Alovera skugga och svalkande duchar ar vad som galler. Halsa alla sa jatte mycket! MAssor av love till er alla!

Home of m sa...

Super fint sovrum! Är så sugen på att måla vårat golv vitt, får man fråga hur ni gjorde?
Fin blogg! /Hanna

Unknown sa...

Hej Hanna,

Kul att du kikat in på min blogg :)

Innan golvet målades vitt så var det ett lackat parkettgolv i ek.
Jag gick till ett byggvaruhus och frågade om tips och råd hur jag skulle gå tillväga.

Jag började med att slipa/rugga upp ytan på golvet med sandpapper.

Sen tvättade/torkade jag av hela golvet med en speciell målartvätt som dom rekommenderade mig på byggvaruhuset (en flaska i sprayform). Därefter bärjade vi måla golvet. Alernativt måla hela golvet med pensel eller välja att måla med roller.

Vi valde att jag gick och drog på färgen med roller och efter mig gick min sambo och drog med en lite bredare pensel. Vårat golv är målat 2ggr. Känns lite ojämnt på vissa delar, kanske borde vi måla golvet en gång till!

Det var enklare än vad jag hade förväntat mig :)

Kram Fia

Home of m sa...

Hej Fia,

Tack för svaret!
Låter super med golvet, även vi har idag parkettgolv i ek. Bara mannen som behöver övertygas nu då.

Är verkligen så fint med de vita golven.

Passar på att säga att du har en mysig blogg,kommer kika in i fortsättningen.

Ha en strålande dag!
Kram Hanna