onsdag 6 april 2011

HARRODS & LADUREE


Under Londontrippen blev det självklart ett besök på Harrods.

Eller för mig var det självklart i allafall ;)


Hann inte kika runt i hela varuhuset men wow...jag vill tillbaka fler gånger.




GODKVÄLL ALLA SÖTA!


Fortsätter även denna kväll att återblicka lite på Londonfotografierna.

Fortsätter även att dela med mig lite till er också ;)


Tänk att jag har besökt Harrods!

Ha ha ha

Fast för mig var det verkligen ett av de få saker som jag verkligen ville se/besöka

under resan. Det blev ingen storshopping där.....varken plånboken, tiden eller bagaget tillät det ;) men några små kassar fick iallafall följa med hem.


Det var mest presenter faktiskt!


Ett fika stop blev det även inne på Harrods, på ett av alla cafeer som fanns där.

Om vi inte hörde helt fel så fanns det 28st cafeer att välja på inne på Harrods.....

jag höll på att tappa hakan....

Kan det verkligen stämma???

Ett av mina andra önskemål under resan var att ta ett stop på

LADUREE och ta en afternoon tea.


Vilket såg ut som att vi inte riktigt skulle hinna med.....tyvärr.


Men.... i allra sista stund,

när vi lämnat Harrods för att ta en take away coffee på Starbucks, på tunnelbanan tillbaka till hotellet, för att checka ut och bege oss tillbaka mot flygplatsen,

såååå sprang vi på det...av ren slump ;)


Gissa om jag blev glad :)


Ett besök hann vi med, ingen sådan mysig afternoon tea som vi planerat men vi fick ett bord ganska fort så vi hann sätta oss ner och njuta av deras godsaker och av den härliga miljön.

Kan varmt rekommendera ett besök på Laduree.


Med oss därifrån kom vi med varsin liten söt pappkasse i pastellfärg innehållandes små fina askar med ljuvliga macaroons.

Macaroons fanns det gott om där ;) det var bara välja och vraka bland alla olika smaker.







Synd att tiden var knapp, för där hade jag kunnat stanna och njuta en

hel eftermiddag.

Y


Kom inte ihåg vem som rekommenderade mig eller vart jag läst

om just Laduree, men Tack snälla för tipset :)

Vart jag nu en fann det. La det på minnet gjorde jag iallafall.


Ha en fortsatt mysig kväll. Ännu mer London en annan dag!


Kramis!


Inga kommentarer: