tisdag 5 april 2011

1:A DAGEN I LONDON


Härliga London!

Jag och tre väninnor åkte en liten weekend till London 23-26 Mars.

I London var det vår...så himla mysigt.



VÅRAN FÖRSTA DAG I LONDON!


Vi började våran första dag med en god frukost på Pret a Manger.

Sedan bar det av mot Buckingham palace, Big Ben & London Eye.

För mig var det första gången i London så dessa sevärdheter var kul att ha på agendan ;)


Denna dag tog vi många och långa promenader, underbart....London bjöd på riktigt fint

vårväder ca. 18 grader :)


På vägen stannade vi till i S.t James Park.

Där var det såå vackert.




Där stannade vi en stund & mös i värmen :)





Sedan fortsatte vi våran promenad!

Det blev många stopp på vägen :)




Och mycket poséande ;)


Sedan bar det av mot Piccadilly circus.

Där blev det något shopping stop, bl.a på GAP´s barnavdelning.


Vi promenerade även på Regentstreet, där avlöste de fina skyltfönstrena varandra :)


Denna dag hann vi även med vårat första besök på Starbucks.

Där tog jag in en supergod mocca coffé, det var en blandning mellan varmchoklad och kaffe

toppad med grädde, mums ;)

Som om inte det skulle räcka !? Men det kunde ju inte jag veta i förväg.....jag var sugen....

så jag köpte även en supergod milkshake ;) även de väldigt mumsig & väldigt gräddig!

Så därifrån rullade jag sen ;)

Vi besökte även Leicester square.


Där köpte vi musikal biljetter till kvällen :)

Först var vi lite oense, men sen kom vi alla överäns och valet föll på

We Will Rock You!


Jag säger bara wow!!!

Inte för att jag har varit något stort Queen fan, men efter det här går jag och nynnar på låtarna hela tiden :)


Här är vi på plats på Oxford Cirkus för att snart gå in på Musikalen.

We will Rock You är en musikal som är baserad på Queens låtar,

jag kan varmt rekommendera denna musikal :)


Denna kväll avslutade vi med en lite lättare middag och sedan

tillbaka till våra sköna hotell sängar för

lite skönhetssömn.


Kram Fia


1 kommentar:

Anonym sa...

Fin sammanfattning och fina bilder från vår härliga resa! Jag längtar tillbaks! :-) Kram Maria