torsdag 16 december 2010

TIPP TAPP

JULGRANSPYNT
Tipp tapp, tipp tapp, tippe tippe tipp tapp, tipp tipp tapp
Se då krypa "kulor" upp ur vrårna, upp ur vrårna.....
.........
Hej bloggisar hur har ni det i snöstormen?
Själv så har jag varit inne i värmen hela dagen ;) ja, det känns som det
idag iallafall fanns någonting positivt med att vara hemma och vabba, ja, igen!
Lilleman har "Dagissjukan"???
Har ni hört talas om den förut bloggisar?
Det innebär att barnet åker på virus efter virus efter virus efter......
Hemma 2 veckor....tillbaka några dagar....hemma 1 vecka....
osv....
Det säger iallafall läkarna att min son har!
Undra hur många virus det finns?
Känns som att vi haft alla snart iallafall.
Här hemma går min lilla skrutt och sjunger Luciasånger
hela dagarna....hans favorit just nu är tipp tapp och jag lovar er,
den går på repeat!
Ska snart börja ta tag i julpyntet på riktigt här hemma.
Fram med lite gammalt julgranspynt och även en del nya saker som ska
förgylla våran gran detta år ;)
Längtar.
Sen är det bara granen kvar :)

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilket fint julgranspynt du bjuder oss på.

Det verkar som att väldigt många barn är sjuka just nu, det brukar komma med kylan sas det förr.

Kram Teres

emilias gömmor... sa...

Samma med min dotter, fastän att hon är 7 år! Idag är hon hemma för öroninflammation. Vaknade kl 05 i morse gråtandes och skrikandes. Tror att trumhinnan sprack. Hon ska till läkaren senare idag.Jag hade ett späckat schema idag, fick släppa allt. Nu blir det ännu mer som hoppar sig(frustation?!)

Kram Mimmi