torsdag 29 april 2010

VILL DU BLI FIN...



SÅ FÅR DU LIDA PIN!
Ikväll har jag fixat håret på C´s systerdotter.
Lilla E som faktiskt inte är så liten längre, hon blir 13år i år och redan
snygga tjejen!
Idag gjorde vi både ljusa och några mörka slingor :)
Jag tänker tillbaka på när jag själv var i tonåren....både jag och min mamma har alltid varit intresserade av hår och utseende....
och jag hade bestämt mig för att jag ville slinga mitt hår med ljusa slingor.
Så mamma slingade mitt hår.
Det var bara det att jag hade även en färg i från tidigare....
så när slingorna satt i håret och verkade...så känner jag hur hela håret börjar bli varmt.
Jag ropar på min mamma som är på nere våningen....
shit, det är så varmt!
Näe, sluta nu, vill du bli fin får du lida pin....svarar hon.
Ok! Jag är väl känslig, tänker jag.
Ända tills det blir o uthärdligt.
Aj aj aj aj
Skriker jag....mamma kommer upp springande och undrar väl vad
jag skriker om....men gud...fort fram till badkaret och på med vattnet....
tro mig....håret var då så hett så att det lät nästan som att vi släckte en brand
när vi sköljde ur mitt hår!
Som tur var så fick jag behålla mitt hår på huvudet...tänk om det gått så illa att allt
ramlat av. Hemska tanke!
Nu i efterhand har jag fått förklarat för mig att det måste ha blivit en kemisk reaktion!
Så kära vänner var rädda om era hår ;)
Näe, detta får vara allt från mig för idag...måste tänka på refrängen.
Godnatt kram till er alla.





Inga kommentarer: