måndag 22 februari 2010

BEAUTIFUL




Välkommen Vackra Måndag!
Vilken vacker dag.
Solen skiner i huvudstaden.
Jag tycker att det är super vackert, härligt med ljuset av all vit snö,
klarblåhimmel m.m
Men... vilken kyla!
Nu får det vara nog. Idag tog det mig 2 timmar och 50 minuter att komma till jobbet.
Visst att jag har ganska lång resväg, men om det klaffar behöver det bara ta ca.1 timme inkl.lämning på dagis. Men idag blev det ersättningsbuss....och det tog tid.
Men med varma kläder och mycket tålamod som kom jag till slut fram till kontoret.
Nu ska jag hålla mig inne i värmen.
Men här innifrån njutar jag som bara den, av den vackra utsikten
från mitt fönster på Östermalm.




Källa: Countryliving.




Plädar från Himla.



Men jag hade hellre stannat hemma idag!
Tänt en brasa, tagit en varmchoklad.
Läst en bok, lindat in mig i en varm pläd
och bara varit.
För det käns ganska så jobbigt att veta att det troligtvis inte flyter på bättre på hemvägen.
För några år sedan, innan vi köpte vårat hus....
bodde vi mitt på Drottninggatan i Stockholm.
Centralt super nära till allt.
Det hade varit något nu.
Ta hand om er, njut av den underbart blåa himlen.

2 kommentarer:

Love and be proud sa...

välkommen in, utlottning pågår.. ;)

Love and be proud sa...

Tack för ditt besök! ;) Håller tummarna för dig & bloglovar dig! kram!