fredag 8 juli 2011

FREDAGSMYS!





KVALITETSTID!


En dag fylld av familjemys Y


Idag har min lilla familia & min lilla mams varit iväg på äventyr.

Vi åkte till Sundbygård för bad och smarrig lunch.




Och bad blev det....eller iallafall för en i familjen :)


Men lunch blev det för alla.

Och en riktigt god sådan.

Jag tog skomakarlåda...och det var en riktig smakupplevelse, den kan jag varmt rekkomendera om du någon gång tar en sväng förbi Sundby wärdshus.



Åh, hej vad det gåår.......

Jag kan avslöja att det tar på krafterna att bada, lill plutt var helt slut efter allt badande....
så när vi vuxna satt och pratade och njöt av en god kopp kaffe på maten så
somnade lillen i mormors trygga famn ;)




Nöjd och belåten efter en super god lunch!




Det känns som att vi mest ätit idag faktiskt, när jag tänker efter ;)


Efter den lilla utflykten idag så kom vi hem lagom tills vi hörde glassbilens lilla truddelutt spela utanför på gatan, japp då blev det glass....




Och lite godis har också slinkit i oss idag!


Sen var det helt plötsligt dax att planera middag.....och det slutade med en tonfisksallad med en super god pestodressing.

Till det ett glas kallt mousserande rosé vin ;)


Mums!

Jaaa, och mer blir det.....nu till favvo desserten.


Jordgubbar med gammeldags vanilj glass som jag presis ska servera :)




Men, dygnet har ju många timmar så självklart har det hunnits med annat än att bara svulla.


Jag har faktiskt jobbat en del här hemma också, ja jag vet....det är semester...

men att måla och fixa är faktiskt en hobby ;)


Vad som målats idag får ni se en annan dag


Nu önskar jag er alla en fortsatt härlig Fredagskväll


Kram!

Inga kommentarer: