torsdag 3 september 2009

Stora sängen...






Vad fort tiden går...min lilla kille har börjat bli så stor...snart fyller han 2 år och pratar redan för fullt!
Varje kväll när det är läggdags så är det samma procedur...nääeee mamma, E vill sova i den stora sängen...(Stora sängen, alltså i våran säng) inte lilla säng...(Lilla sängen,alltså spjälsängen)....det gör verkligen ont i mitt hjärta när han sedan ligger där och små gråter...så kommer man in till honom och så tittar han på mig och säger...E ledsen, E ledsen i ögat(och pekar på sitt öga)...den lilla rackarn vet vilken knapp han ska trycka på...ja, då är han ju så gullig, så jag vill ju bara plocka upp honom och lägga honom i den STORA sängen men....det vet väl alla föräldrar att det går ju inte att ge med sig jämt för då kör dom ju med oss sen! Så jag bäddar om min lilla skrutt och går ut ur rummet, och nästa gång jag kommer dit så slumrar lillen sött i sin säng...jaa så svårt var det. Men sen känner man sig allt som en taskig mamma.
Men nu är det dags att köpa en STOR säng till lillen, eller i alla fall en större säng än spjälsängen...hoppas att det blir bra. Förhoppningsvis så kanske han hädanefter säger:jaaa E sova STORA sängen och peka på sitt eget rum!
Vi får se!

Sitter i alla fall och kikar runt på STORA sängar till lillen och hittade dessa fina på Farmhouse
HOPPE heter serien, det som var så kul med den är att man kan börja med Junior säng och sedan bygga på den till kojsäng....kan tänka mig att barn gillar det!

Inga kommentarer: